Yhdenmukaisella ulkoasulla viestintäsi erottuu, sinut tunnistetaan ja jäät mieleen. Hyvännäköisellä ja mieleenpainuvalla visuaalisella ulkoasulla tuot asiasi ja viestintäsi esille.
Oli sitten kyse vaikkapa oman kirjan markkinoinnista, luennoitsijan esitysmateriaaleista, viestinnästä ammatissasi, asiantuntijuudesta blogissa ja verkkosivulla tai yrityksen visuaalisesta ilmeestä kokonaisuudessaan. Oma yhdenmukainen värimaailma, typografia ja kuvamaailma tekee tyylikkään ilmeen kaikkeen viestintääsi.
Yhdenmukaisen ulkoasun käyttäminen myös helpottaa ja nopeuttaa, ei tarvitse joka kerta miettiä värejä, tekstityyppiä ja kuvatyyliä. Vältyt myös siltä, että viestintäsi näyttää sekalaiselta sillisalaatilta. Saat myös vakuuttavuutta markkinointiin ja viestintään.
Oman kirjan markkinointi
Omaa kirjaa tai e-kirjaa voit markkinoida vaikkapa verkkosivulla, blogissa ja sosiaalisen median kanavilla. Kirjan aihepiiriin sopivalla ulkoasulla ja visuaalisella viestinnällä tuot kirjaasi tehokkaasti esille ja kiinnität huomion. Myös kirjan väri- ja kuvamaailmaa voi hienosti jatkaa eri markkinointikanavissa.
Esitysmateriaalit
Esitysmateriaalissa oleva visuaalinen ulkoasu voi toistua esityksen ilmoitussivustolla tai sen markkinointimateriaaleissa. Tai esiintyjänä ja asiantuntijana ehkä haluat käyttää oman brändin mukaista ilmettä kaikissa esityksissäsi.
Yhdenmukaisella laadukkaalla ulkoasulla vakuutat myös tehokkaammin yleisösi. Epäjohdonmukainen ja sekava ulkoasu esitysmateriaalissa voi jopa pilata muuten mainion esityksen.
Asiantuntijana tuot itsesi tehokkaasti esille haluamallasi tyylillä ja ulkoasulla ja vahvistat asiaasi ja brändiäsi asiantuntijana.
Blogi
Blogin kiinnostavuutta ja houkuttelevuutta lisää hyvännäköinen ja aiheeseen sopiva ulkoasu. Sillä myös korostat ja tehostat sanomaasi. Hyvännäköisellä ulkoasulla houkuttelet lukijoita blogisi pariin aina uudestaan. Aiheeseen sopivalla ulkoasulla myös tavoitat toivomaasi kohderyhmää.
Yrityksen visuaalinen ilme
Yrityksen visuaalinen ilme koostuu väreistä, typografiasta, kuvamaailmasta, logosta ja muista visuaalisista elementeistä ja niiden yhdistelmästä ja myös yrityksen sloganista ja tarinasta. Tästä kokonaisuudesta muodostuu visuaalinen mielikuva mitä haluat tai mitä yrityksesi haluaa viestittää ja edistät markkinointia oikealle kohderyhmälle.
Se on yrityksen kivijalka joka antaa yritykselle persoonallisuuden ja on äärimmäisen tärkeä kaikille yrityksille. Yrityksen visuaalisesta ilmeestä yritys tunnistetaan ja muistetaan.
Yrityksen graafinen ohjeisto
Graafinen ohjeisto sisältää tunnuksen, logon ja liikemerkin rakenteen ja käyttötavat, värit ja niiden väriarvot, typografian ja muut kuvaelementit. Lisäksi voidaan määritellä kuvamaailma.
Graafisesta ohjeistosta voidaan tehdä sekä painettu että digitaalinen versio ja se voi olla aloittavalle yritykselle lyhytkin. Sitä voidaan päivittää tapeen vaatiessa niin että tunnettavuus kuitenkin säilyy. Se on hyvä ottaa käyttöön heti yritystä perustettaessa
Graafinen ohjeisto on yrityksen visuaalisen ilmeen käsikirja ja se pitää yrityksen ilmeen johdonmukaisena ja hallittuna.
Hyvä yhdenmukainen ulkoasu kaikessa markkinoinnissa ja viestinnässä on laadukkaan viestinnän ja markkinoinnin perusta.